A Dunakanyarban barangoltunk

A Barangoló Közhasznú Egyesület 2014. július 19-20-a között immár a negyedik kirándulását szervezte meg, ezúttal Szentendre és Visegrád volt az úti cél.

Egyesületünk uniós forrásból megvalósuló Barangolások az Egészség Földjén programjának Életmód Klubja két napos kirándulásra indult szombat hajnalban.

Kora délelőtt érkezett meg negyvennégy fős csoportunk a szentendrei Papszigeti Campingbe, ahol elfoglaltuk szobáinkat, s mindenki felfedező útra indult a városban. Látnivaló akadt bőven, s ki-ki eldönthette, hogy e röpke napba mit szorít bele.

Sokan indultunk el felfedezni a Skanzen 46 hektáros területét. Bár teljesen bejárni lehetetlenség lett volna bejárni, de igyekeztünk minél többet megtudni a tájegységeket bemutató házak kiállításaiból. S mikor már nagyon elfáradtunk, a skanzenvasút segítségével további területeket ismerhettünk meg.

A nagy melegben megtett séta talán kevésbé volt fárasztó Szentendre szűk kis utcáin, ahol lépten, nyomon érdekességekbe botlik a járókelő. A Templom térről fantasztikus kilátás nyílt, mely további bandukolásra ösztökélt.

De ott volt még a Duna part, mely nem csak látványnak gyönyörű, de hajókázásra is adott alkalmat. Estére kellemesen elfáradva tértünk vissza szállásunkra, ahol jól esett beszélgetni a hűs éjszakában.

Másnap reggel felkerekedtünk, s irány Visegrád. Elsőként a Fellegvárba mentünk fel. Bejártuk minden zegzugát, sok érdekességet láttunk, de talán a legszebb a kilátás volt.

A vár falairól más és más arcát láthattuk a Dunakanyarnak, mely mögött ott magasodtak a túlsó part hegyei. Ha elfáradtunk a meredek lépcsők után, bárhol megpihenhettünk, s alig győztük elraktározni a sok szépséget.

A nap fennmaradó részét ismét mindenki saját ízlésének megfelelően használta ki. Volt, aki most hajókázott, vagy a Királyi palotát nézte meg, lehetett ebédelni is, vagy „csak” a Duna parton sétálni, vagy akár belegázolni a vizébe.

Nekünk alföldieknek ha lehet talán  még szebb volt a két nap felfedezett táj, sok mindent láttunk, tapasztaltunk, s jó részét igyekeztünk elraktározni magunkban. Azzal sem árulunk el titkot, hogy már az úton tervezgettük a következő kirándulást, de a tervezett úticél egyelőre maradjon titokban….