Két hét és indul a BB Tábor

A hamarosan induló Barangoló Bejárós Tábor előtt szülői értekezletet hívtunk össze a Közösségi Házban 2014. június 13-án délután.

A Barangoló Közhasznú Egyesület hatodik alkalommal rendezi meg térítésmentes nyári táborát a végegyházi gyerekek számára június 30. és július 26. között. Helyszínünk ebben az évben is a Barangoló Közösségi Ház lesz, de természetesen a négy hét folyamán barangolunk is néhányszor. Lehetőségeiket kiszélesíti, hogy most először pályázati támogatás is segíti programunk megvalósítását, hiszen az Új Széchenyi Terv forrásából megvalósuló Barangolások az Egészség Földjén projektünk a tábor megvalósításában is segítséget nyújt.

A 2014-es BB Tábor fő témája így az egészség, de szerepet kap a környezetvédelem, a kézműveskedés és a honfoglalás kora is. A sokféle téma körül barangolva biztosak vagyunk benne, hogy a huszonkét óvodás és iskolás táboros nemhogy unatkozni nem fog, de velünk együtt ismét felejthetetlen élményekkel gazdagodik ezen a nyáron is. A pályázati forrás arra is lehetőséget ad, hogy együtt ebédeljünk, így reggel 8 órától délután négyig együtt töltjük a tábor négy hetének hétköznapjait.

Szokás szerint reggelivel várjuk majd táborosainkat, s délelőttönként változatos programokkal színesítjük mindennapjainkat. Délután a szabadprogramoké, de van néhány megvalósításra váró tervünk azoknak, akik „szeretnének valamit csinálni”.

Első héten hagyományosan papírt is gyűjtünk, ebben a végegyházi lakosok segítségére is számítunk. Az így megkeresett kis pénzünkből többek között a napi jégkrémadagunkat szeretnénk megvásárolni. S természetesen kirándulunk is majd: Orosházán meglátogatjuk a Szántó Kovács János Területi Múzeumot és kalandparkba megyünk, Szarvason az Arborétum növényvilágát csodáljuk meg és hajókázunk, zárókirándulásunk pedig az Ópusztaszeri Emlékparkba vezet.

Július 25-én pedig kiállítást rendezünk az egy hónap alatt készült alkotásainkból, s szeretnénk műsorral is szórakoztatni vendégeinket, majd tábortűz mellett búcsúzni az együtt töltött egy hónap zárásaként. De itt még ér véget táborunk, hiszen ottalvós bulit rendezünk, sátorokban töltve utolsó éjszakánkat.

A BB tábor programjairól, szokásairól, terveiről tájékoztattuk a táboros szülőket, hiszen bő két hét és kezdődik a gyerekekkel együtt töltött egy hónap. A tábort ebben az évben Horváth László, Lipták Lilla és Takács Márk vezeti, segíti, de vendégsegítőink is lesznek egy-egy programunk erejéig. S ahogyan azt már megszokhatták honlapunk látogatói, a napi eseményekről most is beszámol a Végegyházi Barangoló Tábori napló formájában. Lesz miről olvasni!