Közlekedés, ahogy jó lenne
Természetesen akkor óvjuk a környezetünket a legjobban, amikor gyalog közlekedünk mindenhova. Mivel azonban ez sokszor nem kivitelezhet, gondolkozzunk el milyen más alternatívák érhetőek el számunkra.
Kerékpárral /főleg városokban/ gyorsan eljuthatunk célunkhoz, hiszen nem gátolnak minket a közlekedési dugók. Ugyanakkor mivel számos forgalmas úton még mindig nem alakítottak ki kerékpárutat rendkívül balesetveszélyes módja lehet ez a közlekedésnek.
A tömegközlekedési eszközök nagy előnye, hogy egyszerre akár negyven-ötven embert is tudnak szállítani. Gyors és megbízható módja ez a közlekedésnek, habár a magyarországi járművek a koruk, és a technikai elavultságuk miatt sok esetben jóval több káros anyagot tudnak kibocsátani, mint a gépkocsik. A legtöbb családban van legalább egy autó. Szerencsére egyre több cég bocsát ki hibrid autókat, amiknek szintén szükségük van ugyan benzinre, de jóval kevesebbre, mint hasonló teljesítményű csak benzinmeghajtású társaiknak, hiszen a hibrideknél egy elektromos meghajtású motor is üzemel, amely kisebb sebességnél bekapcsolva csökkenti a káros anyag kibocsátást és ezzel az üvegházhatás kialakulásának esélyét is csökkenti.
Ha autóval járunk érdemes néhány apró trükköt kipróbálni, ami nem csak a környezeti terhelést csökkenti, de a pénztárcánkat is kíméli. Ilyen praktika például, hogy terheljük le az autónkat feleslegesen. Ha nem muszáj, ne hagyjuk fenn a csomagtartónkat, ne felejtsünk az autóban nehéz tárgyakat, mert a súly miatt többet fogyaszt az autó. Érdemes arra is figyelnünk, hogy ha utazunk, ne egyedül menjünk, ha lehet oldjuk meg ne egyedül üljünk az autóban. Legyünk nyitottak ajánljuk fel a szomszédunknak, barátainknak, hogy elvisszük őket ezzel is csökkentve az egy főre eső környezetterhelést. Érdemes megfontolni az ilyen és hasonló apró trükköket, hiszen ezek mind energiát takarítanak meg és csökkentik a káros anyag kibocsátást is. Az meg már csak hab a tortán, hogy általában költségmegtakarítással is járnak, ami manapság nem elhanyagolandó szempont.